18.05.2024
Субота,15:58
Вітаю Вас Гість

Деспотичність керівника поширюється також і на колег жертви

Грубий управлінець дестабілізує колектив Грубі начальники, які відносяться до своїх підлеглих з насмішкою, публічною критикою, бойкотуванням негативно впливають не тільки на цих працівників, але і на умови роботи колег цих співробітників, які страждають від «вторинної грубості» або грубості, спостерігається ними по відношенню до інших, - відповідно до нового дослідження Університету Нью-Гемпшира.

Перше дослідження з проблеми грубості керівництва, що спостерігається по відношенню до інших, провів Підлогу Харві, доцент кафедри організаційного поведінки в UNH, і його колеги по дослідженню Кеннет Харріс і Рейна Харріс з Університету Штату Південно-Східної Індіани і Меліса Каст з Університету штату Нью-Мексико. Вони виявили, що непрямий вплив грубого керівництва пов'язано з розчаруванням в роботі, образою інших колег, і відсутністю відчутної підтримки колективу, - такі наслідки грубості керівництва.

Висновки представлені в Журналі Соціальна Психологія в статті «Дослідження впливу грубості керівництва, брутальності, спостерігається по відношенню до інших і їх спільного впливу».

Грубість керівництва вважається дисфункціональним типом лідерства, і включає в себе постійну демонстрацію ворожого вербального і невербального поведінки щодо підлеглих.

Переворот у кабінеті директора

«Хоча наслідки грубості керівництва можуть не завдавати фізичної шкоди, як інші види дисфункціональної поведінки, такі, як насильство на робочому місці або агресія, такі дії, швидше за все, залишають тривалі душевні рани, зокрема тому, що грубе керівництво може продовжуватися протягом тривалого часу», - зазначив Харві. Ці тривалі душевні рани також відчуваються колегами жертв деспотичних босів.

Грубість керівництва, спостережувана по відношенню до інших, визначається, як безпосереднє спостереження або інформованість про образу колеги начальником. Прикладом грубості, спостерігається по відношенню до інших на робочому місці, можуть бути також чутки про образливому поведінці, що дійшли до працівника від колег, читання про такій поведінці в електронній пошті, або грубість, свідком якої був колега.

«Коли грубість, спостережувана по відношенню до інших присутня в організації, працівники розуміють, що організація дозволяє існувати цьому негативному явищу, навіть якщо вони не відчувають його безпосередньо», - відзначають вчені.

Підвищення голосу на працівникаОфісні працівники

Дослідники провели вибіркове опитування серед 233 осіб, які працюють в самих різних областях на північному сході США. Демографічно, у вибірці виявилося 46 відсотків чоловіків, 86% білих, середній вік респондентів склав 42,6 років, які мають стаж роботи в їхній компанії більше семи років, більше 10 років, і працюють в середньому 46 годин на тиждень. Респондентам були задані питання про грубості з боку керівництва, грубості спостерігається ними по відношенню до інших, зневіру в роботі, відчуття підтримки колективу, і грубості колег.

Опитування чоловікиАнкетування жінки

Дослідники знайшли подібні негативні наслідки як первинної грубості з боку керівництва, так і вторинного спостереження грубості по відношенню до інших: більше розчарування в роботі, схильність до образи інших колег, відсутність відчутної підтримки колективу. Крім того, негативні наслідки будь-якого типу грубості посилювалися, якщо співробітник ставав жертвою обох видів грубості з боку керівництва.

«Наші дослідження показали, що як спостереження грубості по відношенню до інших, так і безпосередня грубість з боку керівництва, негативно позначаються на бажаних результатах роботи, а найгірші результати виходять, коли присутні обидва цих чинника», - відзначають дослідники.

«Керівників верхньої ланки потрібно додаткову освіту, пов'язане з потенційним впливом грубості по відношенню до підлеглих для запобігання та/чи пом'якшення наслідків такого впливу».

Всього коментарів: 0
avatar