29.04.2024
Понеділок,01:06
Вітаю Вас Гість

Співбесіда при прийомі на роботу: як її пройти

СпівбесідуЦілеспрямований пошук роботи призводить до запрошення на співбесіду. Ваше резюме сподобалося роботодавцю і з професіоналізмом все в порядку. Але для успішного проходження співбесіди при прийомі на роботу цього не досить, необхідно ще сподобатися роботодавцю. Як переконати роботодавця, що ви саме той фахівець, який йому необхідний? Для цього потрібна певна підготовка. І чим престижніше посаду, на яку ви претендуєте, тим серйозніше слід поставитися до співбесіди.

Перше враження про людину складається по його одязі, жестах, поведінці, манері говорити. Від зовнішнього сприйняття буде залежати подальший діалог: вислухають вас уважно чи відбудуться формальностями. Що стосується манер, то їх можна заповнити прослуховуванням відповідних курсів навчання. Одяг для співбесіди має бути офіційною: джинси, светри, глибокі вирізи - все це ви зможете носити пізніше, коли влаштуєтеся на роботу і переконайтеся, що вільний стиль тут цілком доречний.

Офіційний стиль для жінки - це діловий костюм (спідниця або штани), класичне плаття стриманих тонів, мінімум прикрас. Збираючись на співбесіду, будьте обережні з ароматами, вибирайте легкі і ненав'язливі: у вас з роботодавцем можуть бути різні уподобання, або, гірше того, у нього виявиться алергічна реакція.

Як підготуватися до співбесіди, щоб відчувати себе комфортно

Відомо, що співбесіда при прийомі на роботу - справжній стрес для організму, у деяких людей воно викликає занепокоєння, прискорене серцебиття, приплив крові до обличчя і підвищену пітливість. Тому необхідно в день співбесіди максимально розвантажити свою нервову і фізіологічну систему від додаткових проблем:

  • Напередодні співбесіди уточніть свій маршрут до місця розташування компанії, і вийдіть з дому трохи раніше, ніж ви це зазвичай робите.
  • Прийдіть за 10-15 хвилин раніше встановленого терміну, якщо ви спізнюєтеся, постарайтеся зв'язатися по телефону і попередити.
  • Не пийте на ніч, особливо алкоголь. Ранкові набряки, запах з рота, млявість нікого особливо не прикрасять. А якщо ще й туалет не зможете з ходу знайти, і зовсім будете почувати себе не комфортно.
  • Ляжте раніше спати, щоб вранці виглядати бадьорим і свіжим. Не выспавшееся особа з синцями під очима справляє гнітюче враження.
  • Не забудьте взяти з собою всі необхідні документи, особливо про основному і додатковому освіті.

Поведінка при співбесіді

Прийшовши в офіс, на співбесіду, постарайтеся вести себе стримано: гучне обурення і різкі жести викличуть роздратування персоналу і створять несприятливу атмосферу. Зберігайте терпіння і ввічливість, скільки б паперів вам не довелося попередньо заповнити. У кабінеті роботодавця необхідно дотримуватися негласні правила, які допоможуть домогтися його розташування:

  • 1. Постукайте у двері, назвіть себе і посміхніться, дивлячись на співрозмовника. Щоб співрозмовник почувався комфортно, не дивіться прямо в очі, виберіть невелику область між бровами.
  • 2. На стілець чи у крісло сідайте впевнено, але не вальяжно (не слід висіти на кінчику стільця рівно як і навалюватися на спинку). Сядьте навпроти співрозмовника, але не придвигайтесь занадто близько.
  • 3. Зачекайте, поки співрозмовник заговорить, ініціатива тут не доречна. Відповідайте стримано і по суті, дуже до речі буде в розмові звертатися до роботодавця по імені. Якщо питання видасться незрозумілим, не соромтеся його уточнити. Співбесіда при прийомі на роботу має виявити ваш професіоналізм та особистісні якості, тому відповідати не впопад не слід.
  • 4. Про себе розповідайте коротко і по суті, основні моменти професійної діяльності, навички та вміння. Не надсилайте співрозмовника до резюме, але і не выплескивайте на нього занадто багато інформації. Під час розмови формується уявлення про людину, тому розглядайте кожну відповідь, як можливість самопрезентації.
  • 5. Дуже часто на співбесіді ставить питання про переваги і недоліки претендента. Представляти себе, як людини без недоліків, або не вміє об'єктивно їх оцінити, не слід. Краще заздалегідь вибрати який-небудь несуттєвий недолік, наприклад, млявість після обідньої перерви і підвищена працездатність до кінця робочого дня, і розповісти про нього роботодавцю. Поясніть в 2-х словах, як ви намагаєтеся з цим боротися. Зверніть увагу на те, що кожен недолік слід ненав'язливо балансувати вашими позитивними якостями (млявість - підвищена працездатність).
  • 6. Абсолютно неприпустимо при розмові про попередньому місці роботи лаяти керівництво чи скаржитися на атмосферу в колективі, запросто уславитеся скандалістом або невдахою, не здатним встановлювати комунікації з колегами та начальством. Причини звільнення з роботи повинні бути нейтральними, загальноприйнятими: «купив квартиру в іншому районі», «незручний графік», «нерегулярна виплата зарплати», якщо ви претендуєте на керівну посаду можна говорити про відсутність можливостей для кар'єрного зростання.
  • 7. Приготуйтеся також відповісти на питання про вибір саме цієї компанії. Дізнайтеся, чим вона займається, і яку користь справі можете принести особисто ви. Підкресліть наявність у вас навичок та досвіду, необхідних для такого роду діяльності. Це підвищить ваш шанс успішно пройти співбесіду.
  • 8. Не відповідайте на питання занадто швидко, але й не затягуйте свої роздуми. Не говоріть багато про особисте, але якщо виникне питання про сімейний стан та його вплив на цю роботу, будьте готові відповісти на нього.
  • 9. Не ставте занадто багато запитань, 2-3 буде достатньо, якщо з'явиться така можливість. Питання повинні стосуватися професійної діяльності, наприклад, які завдання доведеться вирішувати, що необхідно для їх швидкого виконання, практикується навчання з метою набуття додаткових навичок та підвищення кваліфікації, як довго триватиме випробувальний термін. Питання про зарплату доречний, але він не повинен бути основним, не приділяйте йому занадто багато уваги при першій розмові.
  • 10. Останнім часом на співбесіді практикуються рольові ігри, вам можуть запропонувати вирішити якусь виробничу або психологічну проблему, перевірити на стресостійкість. І хоча ці методи не знайшли однозначної підтримки фахівців, заборона на них також не існує.
  • 11. На завершення бесіди подякуйте інтерв'юера за приділений вам час і обов'язково поцікавтеся, коли і як ви дізнаєтеся про результати співбесіди.

Як вести себе після співбесіди

Як правило, після співбесіди вам обіцяють зателефонувати і повідомити результат. Іноді очікування затягується, не соромтеся нагадувати про себе. Вам необхідно знати рішення, щоб рухатися далі. Цілком імовірно, що ваша зацікавленість в отриманні роботи переконає роботодавця з кількох претендентів вибрати саме вас.

Можливо також, що вам відмовлять, в цьому випадку необхідно зберегти спокій і рухатися далі. Причина відмови може бути і не пов'язана з вашим професіоналізмом. Наприклад, неохайний зовнішній вигляд або недоглянуті нігті, запах з рота або вологі долоні, ваше запізнення або просто зіпсований настрій інтерв'юера в день співбесіди, іноді роботодавець напуття дає корисні поради, вислухайте їх уважно і використовувати в подальшій практиці.

Всього коментарів: 0
avatar