02.05.2024
Четвер,17:53

Біль у спині: всьому виною генетика

Біль у спині Вчені виявили генетичний дефект, який зумовлює проблеми в спинних дисках, які часто є причиною болю в попереку.

Британське дослідження, що стосується ревматичних захворювань, взяла під спостереження 4600 осіб. В результаті було виявлено, що ген PARK2 пов'язаний з віковими проблемами, що впливають на спинні диски. Третина жінок середнього віку мають проблеми, як мінімум, з одним спинним диском - і це умова, як відомо, успадкувало близько 80% хворих.

За словами експертів, виявлення гена може призвести до нових методів лікування, які зараз знаходяться в стадії розробки. Біль у спині Великобританії обходиться приблизно у 7 млрд. фунтів щорічно завдяки відпусток по хвороби і вартості лікування, але причини цього явища досі остаточно не з'ясовані. Ясно тільки, що поперекові диски в процесі дегенерації зневоднюються, опускаються, а на хребцях поряд з ними розвиваються кісткові нарости, звані остеофітами, що і призводить до болю в попереку.

В Королівському коледжі Лондона дослідники зробили знімки МРТ всіх, що знаходилися в кабінеті, і проаналізували відмінності в їх генетичній структурі. Вони виявили варіації гена PARK2, який, як виявилося, впливає на людей в стані деградації спинними дисками і впливає на швидкість, з якою їх стан погіршується.

Вчені, що фінансуються Wellcome Trust, стверджують, що на даний момент необхідні додаткові дослідження для більш ретельного вивчення гена. Проте вони вважають, що природні чинники - такі як дієта і здоровий образ життя - можуть зробити так звані епігенетичні зміни.

Дослідники запевнили, що після того, як вони повністю зрозуміють даний механізм, їх відкриття призведе до розробки інших методів лікування болю в попереку. Доктор Френсіс Вільямс, співробітник відділу вивчення близнюків і генетичної епідеміології в Королівському коледжі Лондона, який працював над дослідженням, сказав: «Ми знаємо, що люди, чиї спинні диски зношуються, піддаються підвищеному ризику нападів болю в попереку, але складно знайти повністю здорові спинні диски для дослідження, тому що наші знання про нормальної людської біології досі неповноцінні.

Подальша робота дослідників спинних дисків, спрямована на визначення ролі гена PARK2, як ми сподіваємося, проллє світло на одну з найважливіших причин болю в попереку. Цілком можливо, що, якщо ми будемо, спираючись на це відкриття, покращувати наші знання з даного питання, в один прекрасний день ми зможемо розробити більш ефективні методи лікування болю в попереку і спині».

Професор Алан Сильман, директор досліджень артриту у Великобританії, сказав: «Дегенерація поперекового диска є частою причиною спинний біль, і відомо, що до 80% випадків мають генетичну основу, але це - перший раз, коли гени були визначені як такі, що мають відношення до даного, часто болісне і выводящему з ладу, станом».

Він зазначив також, що це тільки початок, і подальші дослідження потенційно можуть призвести до розробки нових методів лікування.